Spolu s rozvojom internetových služieb a možnosťou online rezervácií vzrástla aj dostupnosť informácií o hoteli či penzióne.
Aký matrac sa hodí do hotela? Hotelieri a majitelia penziónov, oboznámte sa s našou hotelovou kolekciou.
Takmer každý internetový systém rezervácií umožňuje hosťom ohodnotiť objekt a pobyt v ňom. Vzhľadom na dôveryhodnosť týchto hodnotení (môžu ich totiž písať len hostia) berú možní návštevníci do úvahy nielen informácie uvedené na stránke hotela, ale aj názory jeho predchádzajúcich návštevníkov. Podľa TripAdvisor píše hodnotenia až 51% hostí.
Zistilo sa, že áno. Podľa štatistík servisu TripAdvisor si 80% zákazníkov prečíta 6-12 hodnotení predtým, ako si pobyt rezervuje. Na poškodenie mena hotela stačí jediné zlé hodnotenie, ktoré zníži jeho umiestnenie v zozname poskytovateľov ubytovania v danom meste alebo oblasti. Dôsledkom toho je menší záujem o hotel a pokles počtu hostí.
Podľa vyjadrenia pána Lužbeťáka, zakladateľa ubytovacieho portálu MegaUbytovanie.sk a MegaUbytko.cz, sú hodnotenia jedným z najdôležitejších faktorov pri výbere vhodného ubytovania. „Ubytovacie zariadenia s veľkým počtom pozitívnych hodnotení zaznamenávajú niekoľkonásobne viac rezervácií v porovnaní s ubytovacími zariadeniami, ktoré majú málo hodnotení alebo menej kvalitných hodnotení,“ uviedol Lužbeťák.
Keď sme sledovali, ako často sa vyskytujú hodnotenia hotelových postelí a matracov, zistili sme, že ide o dosť časté komentáre. Žiaľ, hostia neraz zabudnú na pozitívne stránky hotela, prípadne ich opíšu len letmo a všeobecne, zatiaľ čo každý nedostatok vedúci k horšiemu hodnoteniu si veľmi presne zapamätajú a podrobne ho opíšu. Pozrime si niektoré internetové hodnotenia postelí a hotelových matracov, ktoré uverejnili hoteloví hostia:
Je teda zjavné, že hostia venujú veľkú pozornosť hotelové posteli a matraci, na ktorej spia, a radi o svojich postrehoch píšu. Negatívne hodnotenia môžu znížiť obrat a počet hostí a ovplyvniť celkové hodnotenie objektu.
Napriek tomu, že poznámky o matraci sa v hodnoteniach vyskytujú častejšie v negatívnych súvislostiach, investícia do kvalitných matracov môže bezpochyby prispieť k pozitívnym komentárom:
Takéto hodnotenia povzbudzujú ďalších hostí, aby si nocľah rezervovali práve v tomto zariadení! Okrem hotelových matracov a postelí sa často hodnotia aj hotelové prístelky, hotelový nábytok a celkové vybavenie hotelovej izby.